Ont-moeten als benadering

De Academie van de Stad biedt studenten in het hoger onderwijs al meer dan 10 jaar een rijke proefomgeving voor grootstedelijke projecten met sociaal maatschappelijk karakter. Ze heeft het gevoel goud in handen te hebben als het gaat om persoonsvorming en socialisatie. Door het gedachtengoed van Gert Biesta in haar werkwijze op te nemen wil ze een volgende stap zetten.

banner

De Academie van de Stad wil dat doen door studenten al tijdens hun studie een Reality Check te bieden middels grootstedelijke projecten. Door deel te nemen aan een project bij Academie van de Stad krijgen studenten een kans om al een keer de sprong te wagen, de laarzen aan te doen en met de poten in de klei te gaan staan. Studenten ervaren hoe het is om andere mensen te ontmoeten, jezelf te ontmoeten, als professional in de dop. Zo krijgen studenten al een beetje inzicht in hoe zij de wereld zien en wat hun plekje is in die wereld.

In de project was de grote vraag: Wat is de rol van Academie van de Stad in dit geheel en wat is haar eigen pedagogische visie daarbij? Vanwege mijn kennis van het werk van Gert Biesta vroeg de Academie mij om met hen op pad te gaan om een pedagogische visie te ontwikkelen in: ‘Ont-moeten als benadering’.

No items found

Relevant

bij deze case